mandag den 1. januar 2007

Mord i Århus

.
Personskade - Elsebeth Egholm
Læst januar 07

En okay spændende krimi med nuancer. Miljøet er Århus, og det er interessant, da det normalt er København, Stockholm, Oslo der dominerer de skandinaviske krimier. Emnerne er også interessante. Jeg lærte fx at det er muligt at indsætte et befrugtet æg i en anden kvindes krop og bruge hende som rugemor. Jeg har altid troet at rugemødre brugte deres egne æg, så det var ny viden for mig. Vi kommer også ind på indvandrermiljøet og problemstillingen når ens teenagedatter forelsker sig i en fyr med anden etnisk baggrund... Utroskab, krig, cancer er også emner der tages op i bogen.

Godt skrevet, omend den virker lidt kompakt. Det er som om Elsebeth har haft stof nok til to bøger, og så bare har valgt at proppe alt ind i én. På den måde bliver emnerne behandlet en smule overfladisk og det er faktisk synd.

Elsebeth Egholm har skrevet i alt fire bøger om den århusianske journalist Dicte, og jeg har da tænkt mig at stifte nærmere bekendtskab med dem alle:

Skjulte fejl og mangler, Selvrisiko, Personskade og Nærmeste Pårørende.

Ingen kommentarer: