torsdag den 18. januar 2007

Viden om ALT?!

.
Hvor lang er en meter - Lars Thomas
Læst: 18. januar 06

For nogle uger siden så jeg ham her i MorgenTV, og jeg blev fyr & flamme. Dén bog skulle jeg have fingrene i!!! Så jeg bestilte den på Nettet, og da jeg lå søvnløs i nat fik jeg læst den. Øv... Blev sgu lidt skuffet... Bogen bærer meget præg af at forfatteren er zoolog, så den handler meget om planter og træer, og det er såmænd da relevant nok - bare ikke særlig spændende.

Jeg troede bogen ville give mig masser af brugbar viden som jeg ville kunne diske op med til enhver passende lejlighed, men det er altså ikke tilfældet. Jo, lidt lærte jeg da; men der stod fx ikke noget om hvem der har opfundet slipset (og det er jeg altså sikker på han sagde der ville). Mange af svarene åbnede også op for andre spørgsmål, som der så ikke var svar på... Gad vide om han har tænkt sig at skrive en to'er?

Jeg mangler stadig at få opklaret hvorfor prutter lugter mere og grimmere i vand (fx under bruseren), og hvorfor man ikke må klippe mærkaterne af madrasser og pudevår i visse stater i USA. Der findes ikke engang en mail-adresse så man kan skrive og spørge Lars Thomas om det...

Øv.

Ingen kommentarer: