mandag den 1. januar 2007

Fængslende lesbisk Kærlighed

.
Sjælesøstre - Sarah Waters
Læst engang i 2006

Jeg så første gang denne bog, da den var på bogudsalg i dén Bog & Idé hvor jeg i kort tid arbejdede. Forsiden gjorde indtryk på mig, men jeg er normalt ikke til historiske romaner, så jeg sprang umiddelbart over den, da det var dét jeg troede den var. Men så læste jeg en anmeldelse på Litteratursiden, og blev mere interesseret.

Jeg blev bestemt ikke skuffet! Miljøet er et mørkt fængsel i Viktoriatidens London, og forfatteren skriver så godt og detaljeret, at det næsten er som at være der selv. Temaerne er sindssyge, spiritisme og kærligheden mellem to kvinder. Historien er spændende, og karaktererne er så levende og godt beskrevet, at man er ked af det, når man slipper dem igen.

En roman der stadig hænger i hovedet på mig, og som jeg sent vil glemme.

Ingen kommentarer: