mandag den 1. januar 2007

Yndlingsbogen

.



Den Lille Prins - Antoine de Saint Exupery
Læst ca. 1991. Så modellervoks-filmen som barn og elskede allerede dengang historien

Yndlingsbogen. Jeg gider ikke engang skrive noget, for hvis du ikke ved hvorfor, er det fordi du endnu ikke har læst den, og så skal du i gang! Det kan KUN gå for langsomt!

Citat fra bogen om Rævens Hemmelighed

"- Nu skal jeg betro dig min hemmelighed. Den er ganske ligetil: kun med hjertet ser man rigtigt. Det væsentlige er usynligt for øjet.
- Det væsentlige er usynligt for øjet, gentog den lille prins for bedre at kunne huske det.
- Det er den tid, du har spildt på din rose, der gør den betydningsfuld.
- Det er den tid, jeg har spildt på min rose ...sagde den lille prins for bedre at huske det.
- Mennesket har glemt den sandhed, sagde ræven. Men du må ikke glemme den. Du har for evigt ansvaret for det, du har gjort tamt. Du har ansvaret for din rose ...
- Jeg har ansvaret for min rose ... gentog den lille prins for bedre at kunne huske det."

Ingen kommentarer: