torsdag den 13. juni 2013

Konfrontation /Liad Shoham

aaaaaa
Krimi. Hr Ferdinand. 2013. 396 sider.
Klik her for at se beskrivelse & handling (fra Saxo)


Min debut med en israelsk krimi, og mine forventninger var høje. Jeg var i kibbutz i halfemserne og forestillede mig at komme en tur tilbage i form af fængende miljøbeskrivelser og stemning. Jeg forventede også en "effektiv, velskrevet og forrygende spændingsroman", som forlaget skriver på bagsiden.

Den begyndte nogenlunde, men jeg gik lidt død i midten, kedede mig. Den er dog godt skrevet, så jeg holdt ud og læste den færdig. Slutningen var overraskende god, men mine forventninger var ikke blevet indfriet. Jeg savnede at være i Israel, mens jeg læste den, og selvom plottet var anderledes, så var det ikke spændende og blodigt nok til mig.

Læs den hvis du har et krimi-landkort og mangler Israel; eller allerede har læst dem på min liste, men ellers går du ikke glip af noget.

Jens har skrevet en reflekterende og saglig, dog lunken anmeldelse her på Litteratursiden. Niels og Bettina fra Krimifan er til gengæld meget begejstrede.

Ingen kommentarer: