tirsdag den 4. juni 2013

Budbringeren /Fred Vargas

aaaaaa
Krimi. Rosinante. 2004. 380 sider.
Klik her for at se beskrivelse & handling (fra Saxo)

Tredie bog fra min bogchallenge-liste (det går støt og roligt fremad). Har fået forfatteren anbefalet af nogle stykker, og specielt af min biblioteksmentor som jeg ofte deler smag med. Så jeg har taget hul på serien, og er bestemt ikke færdig med Vargas.

Det gik hurtigt med at blive fanget af personerne og det gådefulde plot. Vi er i nutiden, men har at gøre med en seriemorder der bruger Pesten som våben. Det med Pesten, og at der figurerer en moderne opråber, giver et pudsigt tidsmiljø. Sådan en slags Middelalderen møder Nullerne.

Hovedpersonen, Adamsberg, er sådan en Carl Mørck/Harry Hole-type, og jeg glæder mig til at følge ham i de næste bind. Han har en rodet kærlighedsaffære sideløbende med handlingen, og det kan ofte kede mig, men Vargas formår at gøre det levende og troværdigt.

Anmeldelse fra Litteratursiden 




Ingen kommentarer: