fredag den 12. april 2013

Menneske uden hund /Håkan Nesser

aaaaaa
Krimi. Modtryk. 2007. 458 sider.
Klik her for at se beskrivelse & handling (fra Saxo)


Jeg har hørt så meget godt om Nessers Barbarotti-serie, og tænkt, at det var en kandidat til ny følge-serie. Nu er den på min Bogchallenge-liste, så nu skulle det være!

Mere end roman med spændingselement, end en egentlig krimi, vil jeg sige. Men Håkan Nesser er også kendt for at have flydende genrer i sine bøger. Personerne og handlingen gik lige ind under huden på mig fra første side, og den var hurtigt læst, fordi den var svær at slippe.

Gunnar Barbarotti er en spøjs karakter, der fører et lille pointsystem med Gud. Han tror ikke rigtig på ham der Gud, men han har tænkt sig at udfordre ham i form af bønner/ønsker, som der gives plus og minus-points for, afhængig af om de går i opfyldelse eller ej. Jeg glæder mig til at følge ham i de andre bind, når jeg lige trænger til en nordisk krimi med lidt mere kød på.

Anmelderen fra Litteratursiden er glad, men synes bogen går lidt langsom til tider.

Anmelderen fra Politiken er også glad, men synes den kunne være kortere.

Kan hermed streges på listen:

Ingen kommentarer: