mandag den 18. juni 2007

Insomniagys

.
Søvnløs – Stephen King
Læst juni 07

Selvom jeg personligt sover ekstremt meget, så kender jeg godt til søvnløshed. Og jeg kender til den frustration man føler, når man bare ligger lysvågen og ikke kan falde i søvn. Stephen King beskriver det naturligvis helt perfekt, dén mand kan jo bare skrive. Men selvom søvnløshed fylder meget i bogen er der også mange andre temaer. Kampen mellem Det Gode & Det Onde, naturligvis. Men også alderdom er et stort tema, og at selvom man har mistet den man elsker, så kan man godt finde Kærligheden igen.

Jeg nyder at læse Stephen King fordi han er så stor en fortæller, og jeg kan godt lide spændingen og gyset i det mystiske han beskriver. Dog har jeg en tendens til at 'falde af på den', når slutningen nærmer sig, og opgøret mellem Det Gode og Det Onde finder sted. Jeg synes ikke det er så interessant, som resten af bogen, men det er jo netop det gode ved at læse litteratur: at man selv kan vælge fra eller til. Så jeg skimmer bare slutningen lidt, og glædes over det jeg har fået ud af bogen.

Søvnløs er en af de gode i forfatterskabet, og den kan varmt anbefales!

Ingen kommentarer: