onsdag den 20. juni 2007

En bog uden handling?

.
Orientekspressen – Magnus Mills
Læst juni 07

Magnus Mills beskriver et miljø, som ingen anden forfatter jeg kender. Jeg ville ikke kunne lave en "Bøger der minder om Magnus Mills", for i mit beskedne litteratur-kendskab er der intet der minder om ham. Læs anmeldelsen i linket, for det er præcis dén oplevelse jeg har af bogen, og anmelderen på Litteratursiden beskriver min mening så godt i dette citat:

Det jeg synes bedst om i Magnus Mills bøger er nok den måde, han kan beskrive et minisamfund, hvor ingen spørger om noget, men alle alligevel ved alt om alle, og hvor der absolut intet sker og intet er at foretage sig. Og han kan gøre det uden at det bliver kedeligt, vel at mærke. (Citat: Gitte Nielsen, bibliotekar Århus bibliotekerne)
Jeg vil dog lige knytte en personlig kommentar: Dette er den af de tre bøger jeg synes mindst om, ikke at det skal forstås negativt, dog.

Ingen kommentarer: