lørdag den 23. juni 2007

Et hus af bølgeblik

.
Tre mand og en konge – Magnus Mills
Læst juni 07

Efter at have læst Orientekspressen fik jeg lyst til mere Magnus, og Tre mand og en konge har så vist sig at være den bedste bog af de tre jeg har læst af ham. Hvis jeg skal beskrive plottet bliver det bare:

"Bogen handler om en mand der bor i et lille hus af bølgeblik, og som overvejer at forlade ensomheden og flytte nærmere på andre mennesker der også bor i huse af bølgeblik..."

Så her kommer lige et citat fra anmeldelsen på Saxo.com

Tre mand og en konge er en fortælling om civilisation og utilfredshed, om fællesskab og ensomhed, om hjemmeliv og eventyrlyst, om ledere og medløbere.Det beskriver lidt bedre, hvorfor bogen har gjort stort indtryk på mig. Bestemt en bog jeg er glad for at have på boghylden, for den skal genlæses!

Den første bog jeg læste af ham var "Sjak nr 3", og jeg er bestemt ikke enig med anmelderen i linket. Jeg syntes den var overraskende, vildt sjov og fik (som før nævnt) lyst til at læse mere af denne originale forfatter.

Ingen kommentarer: