lørdag den 23. februar 2013

Af sted, til stede /Pia Juul



aaaaaa
Noveller (episoder). Tiderne skifter. 20012. 126 sider.
Klik her for at se beskrivelse & handling (fra Saxo)

Til Litteratursidens temadag, som jeg var så heldig at kunne deltage i, blev jeg bl.a. introduceret til Pia Juul. Jeg havde hørt navnet, men ellers kendte jeg hende ikke, så jeg havde et åbent sind da hun læste op fra sine nye noveller - eller episoder, som hun kalder dem.

Det var en meget speciel (på den fede måde!) oplevelse at høre hende læse op, og jeg var meget betaget. Historierne var lette at blive opslugt af, og der var både humor og visdom.

Så jeg reserverede straks bogen, og har nu læst den. Jeg hørte hendes stemme for mig, når jeg læste dem jeg kunne huske fra temadagen, og det var fedt. Dem jeg ikke havde hørt før gjorde ikke så meget indtryk på mig.

Her har Tina Brødsgaard fra Litteratursiden skrevet en fin hyldest.

Her læser forfatteren op fra sin digtsamling "Radioteatret" på Testrup Højskole. Så kan man få en fornemmelse af den stemning hun skaber.

Ingen kommentarer: