fredag den 4. januar 2013

Marco effekten /Jussi Adler-Olsen


aaaaaa
Krimi. Politikens Forlag. 2012. 505 sider.
Klik her for at se beskrivelse & handling


Hele december måned gik med at lange den her over disken (til underpris), pakke den pænt ind og høre sig selv sige "Ja dén har vi ventet længe på..!". Til det næsten var kvalmende bare at se på forsiden.

Men læses skulle den selvfølgelig. Jeg har nydt de andre i serien, og jeg så frem til den gode blanding af humor og ondskab, der plejer at være hos Jussi.

Den lagde godt ud, og jeg slugte fortællingen om Marcos overlevelse på Østerbro, og hele Oliver Twist-elementet. Men så blev der lidt for meget action for min smag, og jeg kunne ikke blive fanget og sad tilbage lidt skuffet. For lidt ondskab og psykologi, for meget tju-bang. Ser dog stadig frem til bind 6 i rækken, for sidehistorierne med afdeling Q er jo underholdende.

Anmeldelse fra Litteratursiden

Ingen kommentarer: