tirsdag den 8. januar 2013

Steppeulven /Herman Hesse


aaaaaa
Roman. Gyldendal. 1946 (første gang på dansk). 232 sider.
Klik her for at se resumé beskrivelse & handling

Jeg har haft denne klassiker stående i boghylden i nogle år efterhånden, og har også engang haft lånt den af en ven i flere måneder - men har aldrig kunnet tage mig sammen til at læse den. Har lidt modstand på 'gammel' litteratur, og var måske også bange for, at jeg ikke ville se lyset i den bog, som mange af mine venner og helte har ophøjet til noget helt specielt.

Det kunne jeg! For det første var den ikke svær at læse, og handlingen var medrivende. Den er spækket med visdomsord og sandheder, og jeg fik mange aha-oplevelser. Det er en bog der skal læses igen, og igen og igen og igen...

Læs anmeldelse fra Litteratursiden her

Ingen kommentarer: