torsdag den 15. marts 2007

Vi elsker Adrian Mole!

.Adrian Mole-serien - Sue Townsend
Læst marts 07

Så fik jeg lige lyst til et gensyn (eller genLÆS?) med den kære Adrian, som jeg har kendt siden han var på tv i 80'erne i ungdomsprogrammet ZigZag... Jeg har nok læst hans dagbøger ca. 6 gange, og jeg tror aldrig jeg bliver træt af at læse dem.

Jeg kan slet ikke anbefale NOK at læse de to første dagbøger. De er hysterisk morsomme, og man lærer hurtigt at elske den kejtede og intellektuelle 13årige Adrian med de sindsforvirrede forældre. Det bedste er de skjulte referencer til datoerne. Fx at den irske nabo altid er stiv på St. Patricks dag osv.

Slemt skuffet blev jeg dog af at læse "Adrian Mole helt ærligt!". Det er ikke andet end en gang suppe-kogning for at få presset så meget ud af successen som muligt. Skam dig, Sue T! Jeg bladrede lidt i den, men blev så harm at jeg skyndte mig at aflevere den på biblioteket igen!

1. Hemmelig dagbog for Adrian Mole
2. Adrian Mole har vokseværk
3. Adrian Mole helt ærlig!

Har også læst "The Cappucino Years" hvor Adrian er blevet voksen og arbejder som tv-kok i Soho i London... Ikke værst, men kun for ægte fans der bare vil ha mere...

Ingen kommentarer: