torsdag den 30. august 2007

Krimi med tourettes?!

.
Moderløse Brooklyn - Jonathan Lethem
Påbegyndt aug 07

Jeg stiftede bekendtskab med bogen tilbage i 2004, hvor jeg havde taget Det Kongelige Biblioteks eksemplar på originalsproget med på ferie. Desværre mistede jeg den på en strand på en græsk ø, og jeg vil slet ikke tænke på hvor meget jeg måtte betale i erstatning...! I 2006 udkom den så på dansk, så jeg prøvede kræfter med den igen.

Jeg er meget fascineret af, at hovedpersonen har tourettes syndrom, fordi det (gudskelov) er en sjælden lidelse, som man ikke hører om så ofte. Men alligevel er der for meget "mafia" over handlingen til at den kan fange mig for alvor. Jeg prøvede, men måtte lægge den fra mig inden den var færdiglæst. Denne gang afleverede jeg den dog tilbage i god stand...

Jeg vil dog ikke afvise, at jeg prøver igen. Til næste år udkommer den som film. Selveste Edward Norton både instruerer og spiller hovedrollen, og dét glæder jeg mig til at se!

Ingen kommentarer: