søndag den 9. september 2012

We need to talk about Kevin

For fire år siden læste jeg bogen "Vi er nødt til at tale om Kevin" efter at have læst denne anmeldelse i Politiken. Det var en stærk læseoplevelse, og det er en bog der har fulgt mig lige siden.

”Kevin var vanskelig at holde af, endnu sværere at elske” - en chokerende, hjerteskærende og uafrystelig roman om at blive mor til et monster. (fra Litteratursiden)

Det er en brevroman, som Kevins mor skriver til faderen. Man sidder som læser med mange spørgsmål, som man hen ad vejen får svar på, mens man bliver mere og mere rystet. Sproget er intelligent og sarkastisk, og jeg var fanget fra første side.








I går så jeg filmatiseringen "Hvad med Kevin". Det er jo altid et sats, når man er så glad for bogen, men jeg er overvejende tilfreds. Tilda Swinton var meget overbevisende som Kevins mor, og brugen af symboler og musik forstærkede den foruroligende stemning der findes i bogen.


Politikens anmeldelse

Jeg anbefaler både bog og film. Det er tough shit, men nogle gange gør det godt at læse noget der kan ruske op i nogle følelser.




Ingen kommentarer: